odp118. Guatemala: "Holocausto Optimista".


DESCARGAR / GUARDAR AUDIO (CLICAR AQUÍ).

Programa que parteix de la poesia d'Ottó René Castillo per endinsar-nos en una de les etapes històriques més tenebroses i terrorífiques de la humanitat, la "Guerra Interna" a Guatemala (1963-1996):

"Y sin embargo fue mi tiempo / Pustolento. Perruno. Horrendo / Creado por el lobo, en verdad / Sufrido por el hombre, a verdad / Destruido con odio y muerte / en nombre del amor y la vida".

I com que "la bèstia encara no ha mort" (ni allà ni aquí), haurem de seguir cantant que "Vale la pena vivir para que la verdad no muera".

Llengua: entrevista en CATALÀ. I àudios, lectures i música en CASTELLÀ.

Entrevistada: Anna, membre de l'Associació d'Amistat amb el Poble de Guatemala (AAPG) i coordinadora de la publicació El Quetzal que edita i publica trimestralment (des del 1988) la mateixa associació (secció Publicacions del web de l'AAPG, enllaçat adalt).

Trobaràs tota la informació de la música, àudios i lectures d'aquest programa a l'entrada corresponent del bloc d'Ones de pau (odp118).

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Programa que parte de la poesia de Ottó René Castillo para adentrarnos en una de les etapas históricas ms tenebrosas y terroríficas de la humanidad, la "Guerra Interna" de Guatemala (1963-1996):

"Y sin embargo fue mi tiempo / Pustolento. Perruno. Horrendo / Creado por el lobo, en verdad / Sufrido por el hombre, a verdad / Destruido con odio y muerte / en nombre del amor y la vida".

Y como "la bèstia todavía no ha muerto" (ni acá ni allá), tendremos que continuar cantando que "Vale la pena vivir para que la verdad no muera".

Lengua: entrevista en CATALÁN. Y audios, lecturas y música en CASTELLANO.

Entrevistada: Anna, miembro de la Associació d'Amistat amb el Poble de Guatemala (AAPG) y coordinadora de la publicación El Quetzal que edita y publica trimestralment (desde 1988) la misma asociación (sección Publicaciones del web de la AAPG, enlazado arriba).

Encontraràs toda la información de la música, audios y lecturas de este programa en la entrada correspondiente del bloc de Ones de pau (odp118).